هاست به فضایی گفته می شود که اطلاعات و فایل های سایتتان را در آن بارگذاری می کنید. در این مقاله قصد داریم انواع میزبانی هاست در طراحی سایت را بیان کرده و به مقایسه آنها بپردازیم.
دو نوع هاست وجود دارد : هاست لینوکس و هاست ویندوز
هاست ویندوز از زبان های برنامه نویسی asp پشتیبانی می کند و هاست لینوکس از زبان برنامه نویسی php . البته این نکته را مد نظر داشته باشید که هر هاست زبان برنامه نویسی هاست دیگر را نیز پشتیبانی میکند ولی برای زبان برنامه نویسی مربوط به خود مناسب تر است.

انواع هاست

  • میزبانی وب اشتراکی

اولین نوع میزبانی وب ، میزبانی اشتراکی است . این نوع میزبانی اقتصادی ترین نوع وب هاستینگ است. در این روش ، چند وب سایت بر روی یک سرور قرار دارند و تعداد وب سایت ها امکان دارد به هزاران سایت هم برسد . اکثر وب سایت های طراحی شده در دنیای وب از این نوع میزبانی استفاده می کنند. این روش به میزبانی مجازی و میزبانی مشتق نیز شناخته می شود.

  • سرور نیمه اختصاصی

هاست نیمه اختصاصی که به آن سرور مجازی هم می گویند یکی دیگر از انواع میزبانی وب در طراحی وب سایت است. در این روش یک سرور با کمک نرم افزار های مجازی ساز مانند vmware به چندین بخش جدا از هم تقسیم می‌شوند و از هر بخش میتوان به صورت یک سرور مجزا استفاده کرد . در این روش ارائه خدمات هاستینگ ، مشتری دسترسی و منابع بیشتری نسبت به روش میزبانی اشتراکی دارد.

  • سرور اختصاصی

سرور اختصاصی یعنی تمامی منابع یک سرور متعلق به یک مشتری باشد. شما با خرید سرور اختصاصی تنها شخصی هستید که از آن سرور استفاده می کنید. این نوع سرور معمولا برای سایت هایی با بازدیدکننده نسبتا بالا مورد استفاده قرار می گیرد و قاعدتا هزینه آن بالاتر از سایر روش های میزبانی وب است.اکثر سایت های بزرگ از سرورهای اختصاصی استفاده می کنند تا بتوانند هر تغییراتی دلشان خواست در سرور انجام دهند.

  • فضای ابری

در میزبانی وب به روش فضای ابری ، یک سایت روی یک سرور قرار دارد و آن سرور به چندین سرور دیگر متصل است. اصلاحا به فضای اتصال آنها فضای ابری می گویند. هر وقت بازدید کننده های سایت بالا برود و سرور اصلی سایت دیگر نتواند به تنهایی نیاز سایت را برآورده کند ، در این زمان وب سایت می تواند از منابع سرور های دیگر موجود در فضای ابری استفاده کند.
در واقع همان طور که گفته شد این نوع میزبانی وب برای سایت هایی با بازدید کننده بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

پیام بگذارید